Bölümün Misyonu
Programın misyonu öğrencilerin deneyimlerini
zenginleştirmek ve onları sosyo-kültürel, profesyonel ve endüstriyel yaşama ve
kendi alanlarından farklı disiplinlerle tanıştırarak mezuniyet sonrası hayata
daha anlamlı bir şekilde hazırlamaktır.
2004 yılında kurulan Genel Eğitim Bölümü şu anda bir
çeşit koordinasyon görevi görmekte ve DAÜ'de mevcut tüm fakülteler, okullar ve
bölümler arasında işbirliği ve karşılıklı destek ilişkileri kuracak bir
katalizör görevi üstlenmeyi hedeflemektedir. Programın mis-yonu öğrencilerin
deneyimlerini zenginleştirmek ve onları sosyo-kültürel, profesyonel ve
endüstriyel yaşama ve kendi alanlarından farklı disiplinlerle tanıştırarak
mezuniyet sonrası hayata daha anlamlı bir şekilde hazırlamaktır. Bu
programların işlerlik kazanması hem akademik personelin hem de birimlerin iyi
niyet ve işbirliği içinde çalışmasıyla mümkün olabilecektir, zira bu işbirliği
öğrencilerin eğitim kalitesini yükselteceği gibi daha parlak bir gelecek için
de katkı koymuş olacaktır. Öğrencilerimizin daha geniş bir çerçevede eğitim
almaları, kültürel anlamda yetişmeleri ve topluma katkı koymanın yanısıra
kendilerini de yetiştirmiş, yaratıcı meziyetlere sahip kişiler olarak bireysel
veya takım çalışması yapmaya hazır, rekabetçi ancak başkalarının bakış
açılarına da saygılı ve sosyal sorumluluk alabilecek öğrenmeye açık bireyler
olmaları ana hedeflerimiz arasındadır.
Eğitimde farklılık
Genel Eğitimin amacı öğrencilerin bilgileri ve
formülleri mekanik olarak öğrenmesinden öteye götürüp eleştirel düşünme
yeteneklerini hem teşvik etmek hem de özendirip geliştirmek ve onlara yaşam
boyu öğrenme sevgisi aşılamaktır. Bu da ancak üniversite çapında uygulanacak
olan ezbere ve pasif kabullenme yerine anlama ve sorgulama modelinin
uygulanmasıyla olabilecektir; öğrenciler kendi alanları dışında konuları
öğrenirken farklı disiplinleri birbiriyle bağdaştırmaya çalışacaktır. Bizim
amacımız üniversite içinde öğrenci odaklı, dinamik, entellektüel bir atmosfer
yaratmak ve öğrencilerimizi yeni ve ilgi çekici fikirlerle tanıştırırken onlara
sınıf içi ve dışı ortamlarda gerçek hayat deneyimleri sunmaktır.
Faaliyet Alanları
1.
Öğrenmeyi sınıf ortamının dışına taşıyıp
toplumla üniversiteyi biraraya getirmeyi amaçlayan SPIKE programı ile
üniversite dışından konuk konuşmacılar davet edilip sosyo-kültürel,
profesyonel, endüstriyel bilgilerini ve deneyimlerini paylaşacakları kampüs içi
veya dışı düzenlenecek seminer, konferans veya kültürel etkinliklere
öğrencilerin katılımı özendirilmekte;
2.
Bölümlerin müfredat programlarına genel
eğitime yönelik dersleri koymalarını sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmakta;
3.
Kampüste öğrencilere derslerinde veya
genel anlamda karşılaştıkları güçlüklerde yardımcı olmak üzere “help-desk”ler
kurulması çalışmaları takip edilmekte;
4.
Kapsamlı bir danışmanlık sistemini
geliştirip etkin öğrenci destek birimleri ile bağlantı kurmaktır.
Öğrencilerimizin
Değeri
Profesyonel, iş, teknoloji ve kültürel alanlardaki
onlarca yıllık tecrübesiyle Avrupa ve Amerikadaki üniversitelerden mezunlar
disiplinlerarası aldıkları genel eğitim sayesinde farklı bakış açıları
getirebilen, problem çözme yetenekleri olan, dil ve iletişim becerilerine
sahip, kültürel açıdan kolaylıkla adapte olabilen ve güçlü liderlik vasıflarına
sahip bireylerdir; halbuki kendi alanlarına odaklanmış farklı disiplinlerle
tanışmamış, bakış açılarını genişletici genel eğitim formasyonundan geçmemiş
olan mezunlar gerçek iş ortamına uymakta zorluklarla karşılaşmaktadırlar.
Mezunlarımıza
sağlam bir gelecek ve işverenlere de istedikleri
vasıflarda insan kaynağı yetiştirebilmek için DAÜ'de köklü bir genel eğitim
programı uygulamasına geçmek kaçınılmazdır.
İş Olanakları
Günümüz iş dünyasında güçlü bir genel eğitim almış
mezunlara çok ihtiyaç vardır. Eleştirel ve yaratıcı bir yaklaşım
getirebildikleri için, gerçek hayatta karşılaşılan problemlerin ders
kitaplarının dar çözüm önerilerinin ötesinde de çözümlenebileceğini
görebilmektedirler. Dar bir sahada uzmanlaşmış olduğunu gösteren diploma almış
bir mezun iş sahibi olabilir, ancak profesyonel, iş, endüstri ve kültürel
sektörlerden alınan bilgiler ve onların deneyimleri, genel eğitim almış
mezunların takım çalışması yapabilme, yaratıcı problem çözme yetenekleri ve
geniş bir vizyona sahip olmaları sayesinde daha yüksek idari pozisyonlara
ulaşabildiğini göstermektedir.