BİLGİ İŞLEM MERKEZİ TARİHÇESİ
Bilgi İşlem Merkezi Müdürlüğü Üniversitenin en eski Müdürlüğü olup önceleri Merkez olarak hizmet verirken 1986 yılından itibaren Müdürlük olarak hizmet vermeye devam etmektedir.
Bilgi İşlem Merkezi Müdürlüğü, Üniversitenin merkezi konumundaki binada, yaklaşık 750 m2’lik bir alana yerleşmiştir. Bu alana, 24 saat hizmet veren 2 adet öğrenci laboratuari, 2 adet eğitim laboratuarı, 1 adet Uluslararası Yetkili Test Merkezleri laboratuvarı(ECDL, Pearson Vue, Prometric) ve 1 adet sistem odası yerleştirilmiştir.
Bilgi İşlem Merkezi Müdürlüğü, tüm Akademik ve Yönetsel işlevler ve diğer Intranet ve Internet servislerinin sağlanması için gereken sunucu sistemlerinin hizmetini vermektedir.
Bunlar:
* Veri Tabanı Sunucuları
* Uygulama Yazılımı Sunucuları
* Elektronik Mesaj Sunucuları
* DNS Sunucuları
* Portal Sunucuları>
* Web Sunucuları
* FTP Sunucuları
* Media Sunucusu
* CD Sunucusu
Tüm DAÜ elemanları, ömür boyu e-mail, web, ftp gibi Internet servislerini kullanma hakkına sahiptir. Bilgi İşlem Merkezi'nin, bir çok önemli yazılım firmaları ile Kampus Lisans anlaşması vardır.
Üniversitemizde, tüm binalar Gigabit Ethernet iletişim sistemi altında, merkezi anahtarlayıcı sistemine bağlıdır. Her binada, binadaki tüm kullanıcı uçlarını besleyen birbirlerine bağlı Ethernet anahtarlayıcılar, doğrudan merkeze veya binaya ait bir Dağıtım Anahtarlayıcı cihazına ve bu cihazlardan merkeze bağlanmaktadır. Üniversitemizde, yaklaşık 6000 kullanıcı uç hazır durumda durmaktadır. Bu dönemde yaklaşık 5000 uç aktif olarak çalışmaktadır. Yerleşke bilgisayar ağı içinde kampüsün çeşitli alanlarından kullanılan Kablosuz Ağ ortamı mevcuttur.
Üniversitemiz iki ayrı Internet bağlantı noktası ile Internet Dünyasına açılır.
1. 34 Mbit ULAKNET bağlantısı ile Türkiye Ulusal Akademik Ağına karasal olarak fiber altyapısı üzerinden bağlantısı,
2. 34 Mbit TTNET bağlantısı ile Türkiye Türk Telekom Ağına karasal olarak fiber altyapısı üzerinden bağlantısı.
Çoğu önemli mühendislik ve işletme yazılım paketleri lisanslı olarak bulunmaktadır. Bilgi İşlem Merkezi, üniversite içi veya dışı elemanlara yönelik profesyonel eğitimler sunmaktadır. CNAP, Microsoft IT Akademi ve ECDL programlarının yetkili eğitim merkezi ve bu eğitimin sertifikalandırılması konusunda Pearson Vue, Prometric ve ECDL yetkili test merkezi işlevlerini de yürütmektedir.
DAÜ'de ses iletişimi ISDN sayısal santral üzerinden sağlanmaktadır. Yerleşke ağı ortamından faydalanarak 3 ayrı bölge üzerinden 3000 aboneye hizmet vermektedir. (630) prefix üzerinden çift yönlü doğrudan arama olanağı bulunmaktadır.
Bilgi İşlem Merkezi, üniversite dışındaki çoğu kurum ve kuruluşlara Internet çözümleri konusunda destek vermektedir. Ayni zamanda, Kuzey Kıbrıs Ulusal Bilgi Ağının oluşumunda etkin rol almaktadır.
VİZYON
Bilgi teknolojileri çerçevesinde, tüm DAÜ öğrencilerinin, akademisyenlerinin ve personelin heryerden ve herzaman bilgiye erişimini elektronik ortamda kaliteli ve güvenli bir hizmetle ulaşmasına olanak sağlamak.
Vizyonu oluşturan öğeler şunlardır :
- Kullanılabilirlik ve paylaşım: BT hizmetlerine yetkisi ölçüsünde herkesin, her zaman ve her yerden sürekli erişebilmesini sağlamak. Ortak kaynakların kullanıcılar arasında paylaşılmasına olanak tanımak.
- Genişleyebilme ve ölçeklenebilme: Sürekli artan kullanıcı sayısını ve iş yükünü kısa zamanda karşılayabilecek genişleme yeteneğine sahip olmak ve gelişen ihtiyaçlara göre çözüm geliştirebilecek sistemler kurmak.
- Taşınabilirlik: Çözümlerin değişik platformlara taşınabilirliğini sağlamak. İsteklere duyarlılık: Kullanıcı istek, gereksinim ve önerilerine duyarlı olmak.
- Güvenlik: Fiziksel ve uygulamalar düzeyinde, kullanıcıların, yetkileri ölçüsünde hizmet almasını sağlamak. Yetkisiz kullanıcıların erişimini engellemek.
- Katılımı Özendirici: Varolan ve olası kullanıcıların BT hizmetlerini her yönüyle kullanabilmelerini sağlamak.
- Değişiklikleri Uygulama: Süreçlerde oluşacak değişikliklerin, teknoloji altyapısına yansıtılmasını sağlamak.
- Esneklik: Teknolojik gelişmelerin, istenildiğinde kolayca uyarlanabileceği bir ortam oluşturmak.
- Standartlaşma: Üniversite'nin tüm süreçlerinin en verimli biçimde çalışması ve bütünlüğün sağlanması için gerekli standartları uygulamak.
- Uygun maliyet: Her bir sürecin uygun maliyetle yürütülmesini sağlamak. Önceden önlem alma: Sağlanan BT hizmetlerinin en verimli olması için gerekli önlemleri önceden almak.
MİSYON
Etkin, hızlı ve verimli Bilgi Teknolojisi (BT) hizmeti sunmak, Üniversite çapında BT planlamasını ve işbirliğini desteklemek, Üniversite'nin tüm birimlerinde BT olanaklarının geliştirilmesi için gerekli standartları belirlemek ve planları koordine etmektir. BİM, DAÜ kampüsünü ve ülke çıkarlarını tüm teknolojik imkanlar ile desteklemek ve önce “e-Kampüs” sloganı ile kalite ve güveni kendine misyon edinmiştir.
Web Sayfamız:http://bim.emu.edu.tr/